پزشكي زنان پزشكي زنان .

پزشكي زنان

درباره انتظارات شمااز پزشك زنان

متخصص زنان و زايمان پزشكي است كه در بيماري‌هاي زنان و دستگاه تناسلي تخصص دارد. مراقبت‌هاي دوران زايمان براي زنان در دوران بارداري و قبل از اينكه كودك متولد شود، انجام مي‌شود.اين متخصصان همچنين در تولد كودك نقش مهمي دارند.
پزشك متخصص زنان در طول زندگي شما به عنوان خانم نقش مهمي دارد. از جمله كنترل بارداري و تنظيم خانواده، تولد و دوران يائسگي. يك متخصص زنان و زايمان همچنين مي‌تواند در امر غربالگري سرطان درمان عفونت‌ها و انجام جراحي‌هاي ناحيه لگن و دستگاه ادراري نقش مهمي داشته باشد.گاهي ممكن است شما هنگام معاينه بخش‌هاي خاصي از بدنتان عصبي و خجالت‌زده شويد اما معاينه اين بخش‌ها توسط پزشك متخصص زنان كمي راحت‌تر است و بيان اين مشكلات با اين پزشكان آسان تر خواهد بود.براي تنظيم معاينات منظم ساليانه، نكاتي هست كه بايد هميشه مدنظر داشته باشيد.پزشك متخصصي را پيدا كنيد كه هميشه مورد اعتمادتان باشد:
· مسلما شما هرگز نمي‌خواهيد به هر كسي كه بايد بخش‌هاي حساس بدنتان را معاينه كند اعتماد كنيد. بنابراين بهتر است يك پزشك را انتخاب و هميشه مشكلات‌تان را با او مطرح كنيد.

· اين پزشك را به طور اتفاقي پيدا نكنيد. حتما از دوستان و آشنايان در مورد يك پزشك ماهر و خوب سوال كنيد و با مشورت پزشك خود را انتخاب كنيد.
· هنگام تصميم‌گيري در مورد انتخاب پزشك توجه كنيد كه آيا ترجيح مي‌دهيد پزشك مرد را انتخاب كنيد يا زن. برخي زنان ترجيح مي‌دهند كه پزشك خود را خانم انتخاب كنند چرا كه بايد گاهي هنگام معاينه كاملا لباس‌هايشان را خارج كنند.
· سعي كنيد در مورد مدرك، تجارب پزشكي و سابقه پزشك خود اطلاعات كسب كنيد و اين سوالات را حتما از او بپرسيد.· آيا بيمه مرا مي‌پذيرد؟· در كدام بيمارستان معاينه و عمل جراحي انجام مي‌دهد؟
· در چه ساعاتي و چه روزهايي در مطب كار مي‌كند؟· وقتي من به او نياز دارم آيا او در دسترس خواهد بود؟انتظار چه چيز را هنگام ملاقات داريد؟چه زماني بايد يك پزشك متخصص زنان و زايمان را ببينيد؟ انجمن بيماري‌هاي زنان و زايمان آمريكا توصيه مي‌كند كه دختران از سن ۱۳ تا ۱۵ سالگي حتما يك پزشك متخصص زنان و زايمان متبحر را پيدا كرده و هميشه به طور منظم به او مراجعه كنند.
زنان متاهل لازم است كه ۲۴ ساعت قبل از معاينه فعاليت جنسي نداشته باشند چرا كه فعاليت جنسي مي‌تواند بافت‌هاي داخل دستگاه تناسلي از جمله واژن را ملتهب كرده و روي نتايج آزمون‌هاي تشخيصي تاثير بگذارد.قرار ملاقات شما با پزشك‌تان معمولا با يك معاينه كلي شروع مي‌شود. قد و وزن و فشارخون شما در اولين ويزيت چك مي‌شود. گاهي لازم است تا آزمايش ادرار و خون بدهيد.براي انجام معاينه جسماني لازم است كه شما به اتاق مخصوص معاينه برويد و لباس‌هاي زير خود را خارج كنيد.ممكن است به شما يك لباس بلند به نام گان داده شود تا بپوشيد و راحت باشيد.
معاينه با پرسيدن چند سوال عمومي در مورد سابقه پزشكي شما و خانواده‌تان شروع مي‌شود او ابتدا قسمت‌هاي خارجي دستگاه تناسلي شما را براي وجود ناهنجاري‌ يا بيماري‌هاي پوستي معاينه مي‌كند و سپس از داخل دستگاه توليدمثل شما را هم بررسي مي‌كند.آزمون پاپ‌اسمير معمولا براي همه خانم‌هاي متاهل انجام مي‌شود. در اين آزمون پزشك نمونه‌هايي از سلول‌هاي دهانه رحم را به وسيله يك برس كوچك برداشته و آن را براي بررسي‌هاي بيشتر به آزمايشگاه مي‌فرستد.همچنين شما را از نظر وجود بيماري‌هاي قابل انتقال جنسي معاينه مي‌كند. همچنين شكم و پستان‌ها، لوله‌هاي رحمي و تخمدان‌ها توسط ساير آزمون‌هايي كه وي به شما توصيه مي‌كند مورد معاينه قرار مي‌گيرد.گفت‌وگو با پزشك:
سعي كنيد حتما ساليانه يك بار توسط پزشك معاينه شويد. حتي اگر سوالات‌تان به نظرتان خجالت‌آور است. مطمئن باشيد كه پزشك قبلا هم اين مشكلات را از ساير افراد شنيده است. در مورد روابط جنسي، قاعدگي و هر چه فكر مي‌كنيد برايتان سوال است بپرسيد.وي از شما سوالات متعددي مي‌پرسد. اين سوالات ممكن است خيلي شخصي باشد اما حتما لازم است كه براي مراقبت‌هاي كافي به سوالات او پاسخ صحيح دهيد.

سوالات شامل:

* قاعدگي و هر مشكل كه پيرامون آن باشد مثل قاعدگي سنگين يا قطع آن
* ترشحات ناحيه واژن
* روابط جنسي و ميزان آن* مشكلات حين روابط جنسي

* بيماري‌هاي قابل انتقال جنسي
* روش‌هايي كه براي كنترل بارداري استفاده مي‌كنيد
* سابقه واكسيناسيون‌هاي قبليبه خاطر داشته باشيد كه پزشك دوست شما است و هميشه در رفع مشكلات شما را راهنمايي مي‌كند. اگر بين هر دوره معاينه‌ها مشكلي داشتيد براي ملاقات‌هاي فوري از او سوال كنيد.


برچسب: ، بهداشت زنان در دوران قاعدگي، بيماري رحم زنان، بيماري هاي زنان و زايمان، پزشكي زناشويي، پزشكي زنان و زايمان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۲:۵۵ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :